17.10.16

баклава с орехи



Причината да не съм опитвала досега  да направя баклава  се крие в погрешната ми представа, че домашно приготвената не може въобще да се доближи до тази на опитните майстори. Явно съм си създала подобно впечатление заради резултатите от не много сполучливи опити, които съм хапвала тук-там, та дори през ум не ми е минавало да пробвам някоя рецепта. И така до момента, когато ме почерпиха със съвсем друга баклава, досущ като тази, която съм си купувала тук, в България. Не става дума да се мери с онази, перфектната, направена от хора, при които майсторлъкът се предава през поколенията,  но определено на едно прилично ниво.



Знам, че хубавата, най-истинската баклава се прави от много и качествени масло, захар и ядки, като при това трябва да се усеща лека и не много сладка. При нея не се използват подправки, а корите трябва да са точени на ръка и тънки като вестник. Е, в тази рецепта захарта никак не е малко, има и канела. С готови кори, лесна и с изненадващо добър резултат още при първия опит. От мен е добавката на настъргана портокалова кора. И така, макар от времето на снимките досега да измина цяла година и половина, началото е поставено с една рецепта, подходяща за начинаещи.  Но пък се чувствам мотивирана повече от всякога за експерименти с други рецепти за баклава. 




баклава с орехи

500 г  готови точени кори
3 яйца
110 г брашно
110 г счукани орехи
200 г захар
1 пак. бакпулвер
1 ч.л. цейлонска канела на прах
настъргана кора от портокал
70 - 100 мл разтопено масло или олио за постен вариант

сироп
1 литър вода
800 г захар

Брашното се пресява с бакпулвера и канелата. Яйцата се разбиват със захарта. Към тях се добавят брашнената смес и орехите. Отделят се две кори, вътрешната се намазва с мазнина и в средната третина по дължина се разпределят около 2 с.л. от плънката, като се оставя  2 см свободна ивица по едната къса страна. Оформят се рула като първо се прегъва тесния борд, след което една след друга върху сместа се прегъват и външните крайни третини - както е показано на снимките.
Сиропът се приготвя от водата, която завира заедно със захарта и се разбърква често до пълно разтопяване. Оставя се да къкри докато се сгъсти. Отделя се от огъня и се оставя десетина минути да престои.
Охладената баклава се залива с топлия сироп /клик /.







4 коментара:

  1. По същите причини и аз съм се въздържала от правенето на баклава. Но щом тая рецепта е изпробвана си я запомням за Нова година. Има и една рецепта с белтъци за баклава, но също не съм я правила, а все се каня и не смея.... Много се радвам на завръщането и публикациите. Снимките както винаги са супер. А тук перденцата са много кокетни.Поздрави. Яна

    ОтговорИзтриване
  2. Обожавам баклава, но досега не съм я правила с брашно, а само с орехи в плънката.
    Диди, твоята изглежда супер!
    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Този пълнеж е много сполучлив. При мен следващата рецепта ще бъде само с ядки.
      Поздрави, Мира!

      Изтриване