22.3.14

кокосово ладу набързо



Харесвам начина, по който Йоана е направила индийски кокосови бонбони и по принцип предпочитам, когото изпробвам дадена рецепта, да се доближавам максимално до автентичните съставки и технология на приготвяне. Но да си призная, ако разчитам единствено на търпението си да направя, едва ли ще имам шанса да опитам  вкуса на някои от традиционните за индийския полуостров сладки топчета laddu или laddoo. Като казвам търпение, нямам предвид само някои дълги или трудоемки етапи от изпълнението на дадена рецепта, но и намирането на специални продукти и подправки за някои от десертите. Въпреки това съм набелязала една рецепта за кокосово ладу, която е със свежи кокосови стърготини и прясно мляко. В момента, в който има кокосови орехи на пазара и някой около мен, желаещ да се пребори с един от тях, аз съм на линия..... Рецептата за днешния бърз вариант е от блогове на индийски момичета. Струва ми се удобна за оползотворяване на останало от друга рецепта кондензирано мляко, какъвто е и този случай.


Въпреки че не си падам по този тип десерти, трябва да отбележа, че топчетата са много вкусни и действително ми се иска да ги опитам с пресни кокосови стърготини. Но когато не са налице, този вариант никак не е лош, да не говорим, че най-вероятно могат да се използват като част от друг десерт, което също ми е интересно. Любопитна ми е дали днешното кокосово ладу може да се добави към шоколадов кекс, подобно на този вариант. Ще трябва да се направят някои корекции в рецептата, но дали ще запазят формата си след изпичането на кейка и най-вече "кокосовата сочност", заради която ги харесвам.... Засега оставам само с кратката рецепта за тях и вече с малко нетърпение за резултата от експеримента.







Хубав уикенд ви пожелавам и честита Пролет!



Кокосово ладу, бърз вариант
за 20-25 броя

200 г кокосови стърготини, сушени
250 мл кондензирано мляко, подсладено
1/2 ч.л. кардамон на прах



Отделят се настрани 30 г от стърготините. В тенджера с дебело дъно се смесват останалите съставки и се загряват на слаб до среден огън. Разбъркват се за кратко докато сместа започне да се отделя от стените и дъното на съда. Отстранява се от огъня и се оставя да се охлади до стайна температура. С ръце, които всеки път леко се навлажняват, се оформят топчета с диаметър около 2-2.5 см и се овалват в заделените кокосови стърготини.



4 коментара:

  1. Ако бяха на бавно, нямаше да си ги запиша. Нямам толкова време, а желание за нови неща винаги имам. Харесват ми;)! Честита пролет, Диди!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. не съм срещала по-бързи от тези ;))
      а човек трудно се въздържа да си вземе само една....

      Изтриване
  2. И както обичам кокос... Прекрасна рецепта, най обичам такива предложения. :)
    Усмихната пролет, Диди!

    ОтговорИзтриване