2.12.12

Начало на голямото предпразнично сладко_печене



:) със заглавието  въобще не обещавам, че същото ще се случи в моята кухня и блог, колкото и да ми се иска. Подготвила съм се  да се наслаждавам на настроението, което започва да струи по това време на годината от всички интересни  места  за посещаване. Странно, не ми омръзват нито еленчетата, нито шишарките, снежинките и джинджърмените, явно съм малко старомодна (понякога се обърквам дали съм млада и леко старомодна или  съм Стара и МодЕРна). Удивявам се как винаги се намира подход да се интерпретират коледните символи по оригинален и невиждан досега начин. Още по-голямо удоволствие ми доставя да преглеждам показваните рецепти. Имам вече идея за нови неща за изпробване, но преди това  ще се спра на някои от любимите ми, вече публикувани и подходящи за коледните дни.
Първото място по право се пада на най-старата торта в света - Линцер торте (страхотна!) и заедно с нея  Коледни сладки, също с много ядки и ароматно плодово сладко, но и малко шоколад за разкош ( моите хора ги омитат за нула време)


След рустикалната двойка, една силно шоколадова комбинация. Много се радвам, че Тортата с кампари, розов грейпфрут и мус от бял шоколад,  е станала традиционен коледен десерт в едно семейство, и на милия коментар на дамата също. Шоколадовия кейк с черен сусам и крем от бял шоколад и бърбън също има качествата да украси финала на всяка празнична вечеря.

Крем -    Крем брюле с марсала, горгонзола и смокини ( невероятно вкусен)  и  Bоnet

Бадемите и марципана са ми големи фаворити. MarzipanKringel и MarzipanTaler :)

Щолен никога не отказвам. Обожавам го. Наближава времето, когато се прави традиционния - 6-ти декември. За последния момент подходящ за правене е облечения в шоколад.

Приятно печене, ако може така да се каже и много да се забавлявате! :)



12 коментара:

  1. Много вдъхновяващи предпразнични предложения Диди, минах и разгледах всяка една рецепта и публикация с огромно удоволствие! Благодаря ти че ме зареди с празнично настроение, вдъхновение и толкова много красота!

    ОтговорИзтриване
  2. Толкова е красиво и стилно всичко, че не мога да откъсна очи от снимките ти, Диди!Невероятна си!

    ОтговорИзтриване
  3. Диди, отново ни припомняш Коледна наслада за душата и очите!
    Сърдечни поздрави и ароматни дни в кухнята!

    ОтговорИзтриване
  4. хей, благодаря ви!
    поздрави и спокойна неделя :)

    ОтговорИзтриване
  5. Не знам кой ще устои на това вдъхновение Диди!
    Всичко е прекрасно!
    Хубав неделен ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Коледният ми дух за пръв и надявам се последен път нещо беше клепнал уши и увесил нос, но като зърна тези вълшебства бързо се напери и размаха щастливо опашка. Благодаря ти, Диди. Усмивки.

    ОтговорИзтриване
  7. Диди, тези почти всичките съм ги гледала, гледала, гледала и никога не ми омръзват;) Прекрасни празнични предложения и чудесно биха ми повдигнали духа.
    Хубав декември ти желая!

    ОтговорИзтриване
  8. Не ни залъгвай със страхотните си и невероятно изглеждащи рецепти, ами давай и нови :))) Шегувам се!
    Важното е да готвим с любов и желание, а понякога времето така ни притиска...И аз съм същата Диди, все набелязвам рецепти, пиша, правя, струвам и накрая не ни остава време да ги изпробвам. Поздрави за теб и да направиш поне 2 тави сладки, а другото да бъде сладки приказки с приятели

    ОтговорИзтриване
  9. Пепи, Стефка, радвам се!
    Мъхче,Дани, искаше ми се да отбележа началото на декември по някакъв начин. Още не съм правила нищо, а така се настройвам по-лесно. Напоследък се увеличиха новите читатели на блога и реших да ги улесня с някои стари предпочитания, че скролването по разгърнатите публикации в рецептурника е досадно. Скоро и новите ;-)

    Успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Диди, разкошни предложения, невероятни снимки, топъл и уютен пост! Няма как да не усетя духа на Коледа тук! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Красиви сладко-коледни напомняния в снимки :-)

    ОтговорИзтриване