21.12.11

Шоколадови бисквити с марципан - Marzipantaler



И така, бадемовите бисквити облякоха празнични дрешки и докараха още по-апетитен вид. Няма как да бъде другояче,  намеси ли се шоколад :)  За аксесоар избрах дребни лешници и захаросани портокалови корички, въпреки че тези талери най-често се декорират с натрошен шам фъстък или с парченца орех и нарязани сушени кайсии. Използват се и само комбинации от бял и тъмен шоколад....Но по-съществената за мен част е скрита под шоколада -  тънък пласт марципан, слепен с конфитюр, който е допълнен с малко ром.....Ето така вече цялата комбинация започва да ми харесва...


Главен виновник след миналогодишните Marzipankringel  сега  пак да правя подобен вид сладки  е бадемовия марципан. Видя ли рецепти с него, там съм :) Винаги първи ми привличат вниманието,  направо сами ме намират. Явно ще продължи така до изчерпване на  темата Marzipan-xxx ...


Всъщност, ако трябва да започна публикацията отначало и по съвсем друг начин, на първо място ще кажа, че все още нямам рецепта за класически меденки. Търсих, изпробвах.... но не намерих моята рецепта - от тези с главно М ( или Р? ), които се предават от майка на  дъщеря, всички много ги харесват и се правят всяка година. 


Затова реших да оставя нещата  и да изчакам тя да ме намери. Обикновено така става с хубавите рецепти - случайно, без много напрежение и излишни усилия. ... както се случи и  с марципановите сладки, които много си харесвам.....


.... И сега да не си помислите, че непременно съм издирвала кафява кутия със златисти панделки :)  Цялата ми декорация, опаковки и друго имам от миналата година по различни поводи, за тази все още съм без нови придобивки, дори задължителната  една нова играчка за елхата. Но пък този път много се забавлявах да ги комбинирам и всичко останало плюс омазването с шоколада ..... Колкото и някои неща да изглеждат премислени и нагласени, при мен често пъти повечето са непланирани и стават в движение.

Приемете някои от снимките като моята специална картичка за вас, с най-хубави пожелания !




Марципанталери
30-32бр

1 доза бадемови бисквити
200 г марципан
конфитюр от горски плодове, малини или друго...
ром, бренди или кирш...
160 г качествен полусладък шоколад
60 г качествено краве масло
ядки и  портокалови корички за декорация

Омесете и оформете марципана на топка, за да се затопли от дланите на ръцете. Разточете го върху поръсен с пудра захар плот, като върху него можете да сложете парче стреч фолио. Изрежете кръгове с диаметър сходен на бисквитите*. Разбъркайте конфитюра с малко алкохол. Намажете бисквитите, отгоре разположете марципановите дискове. Разтопете шоколада заедно с маслото на водна баня ( предварително начупени и нарязани на малки парчета). Глазирайте талерите, сложете върху решетка да изсъхнат, като декорирате по избор.

* бисквитите се уголемяват съвсем леко при печене, така че за изрязване на марципана ще ви е нужна малко по-голяма формичка - разликата между двата диаметъра можете да видите при рецептата за бисквитите.

13 коментара:

  1. Диди, всичко е прекрасно, пожелавам ти от сърце Весели Празници!

    ОтговорИзтриване
  2. Ooo, прекрасно както винаги!
    И картичките с усоволствие си ги вземам - закачливи и празнични! Талерите страшно ми харесаха- и на вид и като съдържание - ще ги направя при първа възможност. По темата - харесала съм си едни десертчета - домино, доста сходни - меден блат, марципан,конфитюр и шоколад. Ще споделя впечатления като ги направя :)
    Поздрави, Диди и благодаря за удоволствието, което ми даваш с всяка твоя публикация!
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  3. Диди, завършека е чудесен!
    Аз явно ще правя бисквитки след празниците :)
    И картичката е страхотна!
    Прегръдка и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотно изглеждат марципанените сладки, така прилежно обвити в шоколад!
    Романтичната двойка коледни елени е изключително миловидна и сладка! :-)
    Хубави коледни дни ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  5. Много, много красиво! Аз не съм сред феновете на шоколада, но в тази комбинация определено бих го преглътнала. И аз се нареждам сред феновете на марципана, а в съчетание на хрупкави бисквити и лека влажност от сладкото, ммммм на това вече не мога да устоя!

    ОтговорИзтриване
  6. Бях се зарекла повече коледни сладки да не правя тази година, бисквитките ги преглътнах, но това вече не мога:-) Ще се залавям за работа;-)

    Прекрасни снимки!
    Весели коледни празници!

    ОтговорИзтриване
  7. Марияна, благодаря за сърдечното пожелание!

    Ив, радвам се, че се отбиваш! Ще следя с интерес за твоите отзиви и рецепта:)

    Дани, за бисквитки времето винаги е подходящо:)

    Дени, и на мен елените са ми много симпатични, всеки път ме разсмиват като ги погледна.

    Руми, много точно си го описала - бисквитите леко омекват от конфитюра, всички вкусове се сливат в една хапка:)

    Мъхче, съжалявам, ако ти създавам работа ;)...така е преди празници..

    Благодаря ви!
    може би ще се отбия за поне още една публикация

    ОтговорИзтриване
  8. Диди, остави ме без думи... страхотни са!

    ОтговорИзтриване
  9. Просто изглеждат,като идеалните бисквитки :) Които съм търсила толкова отдавна.Благодаря ти за рецептата Диди :) Весели Коледни Празници :)

    ОтговорИзтриване
  10. Диди, голяма красота и финес! Весели празници и на теб и твоето семейство!

    ОтговорИзтриване
  11. благодаря ви, Зори и Мира!
    Тончита, страхотни са, наистина:)
    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  12. Диди, и аз обожавам марципан и съм правила доста неща с него, даже имах преди години период, в който сама си го забърквах-просто нямаше по магазините...Непременно ще опитам твоите сладки, изглеждат невероятно апетитно!
    Беше ми много приятно и уютно тук!

    ОтговорИзтриване
  13. Bety, и аз си правех марципан по едно време, но и готовия не е никак лош.
    Радвам се, че ти е било приятно тук!

    ОтговорИзтриване