5.11.11

Крем брюле със смокини, марсала и горгонзола плюс още за виното - DiVino



Десерт за ценители и не само. Ако обичате всички неща от името на рецептата поотделно, няма как да не го харесате, а някои се влюбихме...
Странно, но ето вече два дена стоя на предното изречение, губя слово и никак не успявам да продължа с публикацията. И то при положение, че това брюле излезе от списъка на експериментите и веднага премина към този на предпочитаните рецепти.


Със своята  [не]изненадващо добра комбинация от вкусове и аромати ме спечели така, че колкото и често да го правя едва ли ще ми омръзне. Похапването имам предвид, не приготвянето :) , което от своя страна е много лесно, както си знаем. Удобно е при посрещане на гости например. Строено в хладилника от предния ден, остава само да си чака карамелизирането, а приятелите ни могат да бъдат изненадани и поглезени с един по-нестандартен десерт, подходящ за това време на годината.


А то се случи страхотно напоследък - слънчево и топло, с окъпани в светлина златни пътеки.


Едва ли има някой, на който да не му правят приятно впечатление красивите есенни багри и да не му доставят удоволствие разходките в парковете или на Витоша. И аз не съм изключение. Отделно, много се се радвам, че успявям да намеря време, за разлика от септември, когато изцяло пропуснах края на лятото.


Друга положителна емоция, която може да си доставите, а защо не и да съчетаете с разходките на открито (както направих аз) , е като разлистите страниците на първия брой на списание DiVino Magazine, на чието представяне имах удоволствие да присъствам. Изключително впечатлена съм от естетския подход в избора на дизайн и публикувани материали.  Интересни статии за вино, храна, пътешествия и интересни личности; чудесно оформление; рециклирана хартия... DiVino Magazine e издание на Гурме пъблишинг, които презентираха заедно със списанието и новия роман на Питър Мейл "Винена афера"предназначен за ценителите на виното и увлекателната криминална история.



С нетърпение ще очаквам новите броеве на списанието, като междувременно на преден план се очертава едно много интересно и специално събитие -форума DiVino Taste, който ще се проведе на 19 и 20 ноември. Предвидени са семинари, лекции, класове за сомелиери и дегустация на най-добрите български вина.




Крем брюле със смокини, марсала и горгонзола
8 порции

500 мл млечна сметана 30~35%
6 жълтъка
130 г горгонзола (не препоръчвам замяна със синьо сирене)
140 г захар
200 мл марсала, semisecco
300 г пресни черни смокини плюс допълнително за  декорация

В касерола кипнете виното със 100 г захар, оставете да поври, докато се сгъсти - около 15-20 минути. Добавете смокините, нарязани на тънки резени, разбъркайте внимателно, след 3-4 минути отстранете от котлона. Загрейте сметаната на слаб огън, добавете сиренето, нарязано на кубчета, разбърквайте от време на време, докато се разтопи, но не оставяйте сместа да завира - около 6-8 минути. Прецедете сместа. Разбийте с тел жълтъците и останалите 40 г захар, колкото да се смесят добре. Добавете към тях на тънка струя сметаната със сиренето, като бъркате постоянно, но бавно и не твърде продължително, за да не вкарвате въздух в сместа - накрая не трябва да има балончета въздух по повърхността. Разпределете смокиновия сироп  в осем подходящи за целта купи от 145 мл, отгоре изсипете сместа за крема спомощта на малък черпак. Купите сложете в съд за водна баня и налейте в него гореща вода, която  да достига до половината от височината на крема. Печете в предварително  загрята на 160 градуса фурна. Готов е, когато е стегнал по контура и има бледа коричка на повърхността, а в центъра при размърдване на купата се разклаща като желе (но не изглежда течен под коричката)- около 30-35 минути(започнете да наблюдавате и проверявате крема за готовност след 25-тата минута). По време на печенето водата не бива да завира, ако това започне да се случва, добавете към нея малко студена или кубчета лед. Охладете крема до стайна температура (извадeн от съда за печене). Оставете го в хладилника да престои 4-5 часа или една нощ, през което време се стяга. Преди сервиране поръсете със захар и я карамелизирайте - най-добре с кухненска горелка или под горния реотан на фурната(предварително силно загрят). Поднесете веднага.

П.П - Не съм изпробвала все още, но смятам че пресните смокини могат да се заменят със сушени ( извън сезона им). Количеството е по преценка, като целта е да се получи консистенция на не много гъсто сладко или гъст сироп и меки плодови парченца.

21 коментара:

  1. Колко красиви са цветовете от снимките ти! Списанието много би ми допаднало. 'Вино, храна и пътешестия' - обожавам ги и трите!

    ОтговорИзтриване
  2. Леле ...Диди , колко сте порастнали ...:))) Прегръдки за теб и твоите прекрасни слънчица .
    А брюлето е разкошно !!! Както и снимките !
    Поздрави и хубава вечер :-)

    ОтговорИзтриване
  3. Диди, съблазнителен десерт с уникални снимки, както винаги! А дечицата - бонбони просто, ама и тях много хубаво си снимала!
    А списанието ще купя още утре, а ще посетим и мероприятието поне за изложението само, че сме големи фенове на виното.
    Слънчева и вкусна неделя!
    мария

    ОтговорИзтриване
  4. Диди,
    утрото ми започна с крем брюлето на Лулу :)
    Насладих му се с кафето!
    Вечерта ми ще завърши с твоето невероятно съчетание на продукти
    и страхотните есенни снимки !
    Сладурите са чудесни!
    Влюбих се в лилавата шапка!
    За списанието само чета, а не мога да го видя по павилионите!
    Ще го потърся !
    Усмихната и спокойна неделя!

    ОтговорИзтриване
  5. Дени, със сигурност ще ти хареса!
    Сабина, така е, бързо минава времето :)
    Мария, радвам се, че оценяваш десерта. Отдавна съм забелязала отношението ви към хубавата храна и виното.( и планината, и ските - въобще по някои неща си приличаме :)
    Дани, ами да, тази шапка така съм я фокусирала, че човек може да си преброи бодовете на плетката:))
    Благодаря ви и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  6. Много приятна публикация - толкова есенно, красиво и колоритно! Малчуганите искрено усмихват човек и как другояче, като са толкова естествени.
    Чудесено брюле и чудесни снимки!

    С пожелание за хубава неделя :)

    ОтговорИзтриване
  7. Диди, само при порчитането на заглавието, знаех, че ще ми хареса :)! Много красиви есенни снимки, както и на брюлето. А малчуганите са страхотни сладкиши! :)
    Ще чакам отзиви за форума на ДиВино. Бях поканена на представянето на книгата, но по обективни причини, не можах да се възползвам... макар че ми се щеше :).
    Поздрави и хубав неделен ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Ох,Боже,това е страхотно! Невероятна вкусотия и красота!

    ОтговорИзтриване
  9. Диди, рецептата ти е много интересна! Страшно ми допада тази комбинация и задължително ще я включа в следващия експеримент на тема Брюле. Преди време открих, че синьото сирене и горгондзолата, много добре се съчетават с шоколад и от тогава това е един от любимите ми десерти. Сигурна съм, че и в конкретния случай няма да остана разочарована.

    ОтговорИзтриване
  10. Диди, няма как да не отбележа, че снимките ти са зашеметяващи. Аз никак не обичам сини сирена, но виж, останалите съставки са ми много любими.

    Последната снимка на децата ти е разкошна, толкова са сладки така гушнати. Невероятно е, че родени на един ден, а толкова много се различават - девойката е нежна и синеока, а младежа мургав и с прекрасни тъмни очи. Да са ти живи и здрави и да растат все така усмихнати :)

    Ще се радвам да се видим на DiVino.Taste

    ОтговорИзтриване
  11. Много итересна рецепта!Обичам и крем брюле и смокини,а с това синьо сирене е доста загадъчно за мен:)

    ОтговорИзтриване
  12. Диди, не мога да си представя вкуса на десерта със синьо сирене! Иска ми се да го опитам, звучи супер интригуващо. Невероятни снимки, а децата ти са страхотни. Поздрави и до 19 -ти :-)

    ОтговорИзтриване
  13. Изумителни снимки и невероятна рецепта! Много ми допадна комбинацията! Имаш си прекрасни сладурковци :-)

    Спорна и усмихната нова седмица!
    Поздрави, Милена :-)

    ОтговорИзтриване
  14. Благодаря ви много за хубавите отзиви!:)

    Руми, не съм открила още комбинацията синьо сирене с шоколад, интересно ми стана.
    Ирина, малките сами си се гушнаха като им казах, че ще ги снимам :)
    Дани, вкусово много ми допада, точно както сини сирена с грозде или сладко.

    Поздрави на всички и спорна седмица!

    ОтговорИзтриване
  15. Прекрасен и ароматен десерт. Слънчеви колоритни снимки, които ме върнаха в топлата и цветна есен. Много харесвам кремообразните ти десерти. Тези дни съм избрала боне-то с бишкоти, но и на това брюленце няма да му простя:))Благодаря за чудесното настроение, което ме завладя на това местенце!

    ОтговорИзтриване
  16. Страхотни снимки!Цялото есенно настроение е уловено в тези страхотни снимки!Десерта също е уникален!

    ОтговорИзтриване
  17. Много, много ми допада този експеримент и със сигурност ще го прибавя в To do листата си;-)
    Красиви снимки, поздравления:-)

    ОтговорИзтриване
  18. Прекрасни снимки и деца, интригуваща комбинация! Имам същите дървени лъжички;-)

    ОтговорИзтриване
  19. Your photos are absolutely gorgeous, I feel like I could just reach in a take a bite. Oh, how I wish I could.

    ОтговорИзтриване
  20. Гуинет, надявам се да ти хареса боне-то или пък вече да се е случило, ако си го правила!

    Жоро, благодаря за хубавите думи! Радвам се на посещението :)

    Мъхче, Мария, много мило!:)

    Nicole, thanks! It`s worth grabbing a piece :) it`s so delicious!

    ОтговорИзтриване
  21. Nice to meet you dear Didi! Thanks for your coment in my blog. I loved your blo too and specially your recipes! So I'm a new follower.

    Kisses.

    Luiz

    ОтговорИзтриване