24.7.15

студена супа с цвекло и кисело мляко



Ярко розова и още повече вкусна - това е положението, когато е замесено червеното цвекло...



Тези, които не го харесват вероятно ще бъдат на друго мнение, даже въобще няма да удостоят супата с внимание, но за останалите ситуацията е различна. Добре би било да не се пропуска щипката кимион - внася екзотичен нюанс и подчертава вкуса на цвеклото. 



4 порции

500 - 600 г червено цвекло
500 г пълномаслено кисело мляко
половин супена лъжица ситно нарязан лук
1-2 щипки смлян кимион
сол и черен пипер
1-2 клонки копър
опция - малка скилидка чесън

Предварително може да се подготви по-голяма порция цвекло. Почистените глави се сваряват необелени (15-20 минути в тенджера под налягане). След като се охладят, се обелват и нарязват на дребни кубчета. Прибавят се нарязаният лук. Подправят се със сол, черен пипер и кимион. Млякото се разбърква със 150- 200 мл вода. Към него се добавят останалите съставки и се охлажда за 2-3 часа. Преди сервиране се освежава с тънка струя зехтин и нарязан копър.
Супата е хубава, когато е по-гъста от таратор. При липса на време за охлаждане, може да се направи само с мляко и да се добавят бучки лед за охлаждане и разреждане.

12 коментара:

  1. Диди, аз не само че ще му обърна достатъчно внимание,
    но и правя такава лятна супа!
    И задължително с кимион, който слагам и на салата с цвекло.
    Прегръдка и хубаво лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, знам, ти си от феновете : )
      При мен салатата е с канела ...

      Изтриване
  2. Харесвам цвекло на салата, но на супа ми е странно.
    Интересна супа, Диди! Ще опитам с малко количество, че ако не ми хареса да не ме е яд за вкусното цвекло.
    Поздрави и хубави летни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За проба става и с една купичка.
      Аз имам сварено цвекло в хладилника и когато се случи да съм сама правя една порция.
      Поздрави!

      Изтриване
  3. Чудесна е наистина. Не мога да реша дали ми харесва повече неразбъркана или ярко розова. Прекрасни снимки, Диди. Браво за идеята.

    ОтговорИзтриване
  4. Обожавам това тараторче Диди, но за мен е новост кимиона, със сигурност ще е екзотично, нямам търпение да се прибера от почивка и да опитам. Аз пък слагам варено яйце настъргано, пак е вкусно!

    ОтговорИзтриване
  5. Диди, това го приготвях често зимата, беше зимният ни таратор. :) Ама ние и сладолед си хапваме зимно време, така че...
    Чудесно изглежда, сигурна съм във вкуса. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Много свежо и цветно! Много са сладки купичките.

    ОтговорИзтриване