11.5.15

салата с пресни картофи, рукола и моцарела


Струва ми се, че руколата е от онези неща, които или харесваш от първия път, или никога. Аз съм от харесващите
и имам предвид свежа, пикантна, с богат вкус рукола, защото съм попадала и на някои недоразумения.


Независимо че съм ѝ фен, случва се понякога да започне голямо чудене какво точно ми се иска да приготвя с нея. За късмет, едно от любимите ми разпускащи занимания {при това почти безплатно и безвредно, ако не броим огладняването, но това не ми се отразява на килограмите} е разглеждането на местата от блогрол-а, и не само. Така попадам на толкова  интересни рецепти, че, колкото и да ми се иска, няма как да изпробвам всичко. Но част от тях заемат от раз място в графата "редовни", какъвто е и този случай ....


До критичния 1 милион души, нужни за подписване на глобалната петиция за въвеждане на храненето като учебна дисциплина в училищата, стартирана от Джейми Оливър, остават около 170 000 гласа. Ако все още не сте я подписали, имате желание и подкрепяте каузата, можете да го направите тук - petition JAMIE OLIVER


топла салата с пресни картофи, рукола и моцарела
4 порции

700 г дребни пресни картофи с кората
100 - 120 г моцарела
1-2 клонки розмарин
90 - 100 г рукола
50 г орехи
дресинг:
2-3 с.л. лимонов сок
5-6 с.л. зехтин екстра върджин
морска сол и черен пипер

Съставките за дресинга се разбъркват добре, като се подправят със сол и пипер на вкус. Картофите се почистват, слагат се в студена вода и се добавят клонките розмарин. След като водата кипне, се прибавя малко сол и се варят до готовност. Отцеждат се и се нарязват на едри парчета. Почистената и измита рукола се слага в плато, отгоре се разпределят картофите, накъсаната на парченца моцарела и орехите. Поръсва се с дресинга, разбърква се леко и при нужда се добавя още сол и черен пипер. Сервира се веднага.

адаптирана от Vaniglia - storie di cucina

2 коментара:

  1. Диди, аз съм от тези, които не харесват руколата, но от време на време се прежалват да я хапнат :). Аргументите в твоята салата (картофи и розмарин) са достатъчно силни, че да ме накарат да преодолея недоверието си към руколата :). Изглежда фантастично!
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Значи не съм права, има и междинно положение.
      Мира, и на мен клонките розмарин ми грабнаха вниманието отделно от другите екстри : )
      Спорна да е, и позитивна!

      Изтриване