20.2.10

Гратин с ябълки, пуешко месо и майоран / Apfelgratin



Харесвам свежи рецепти.
Харесвам плодове в основни ястия.
Много обичам огретен.
....и ми допада, когато е приготвен в light вариант.






600-700 гр средно големи картофи ~5 броя
450 г ябълки ~3 броя
150 г сурово пушено пуешко филе на слайсове
250 мл прясно мляко
40 г краве масло
100 г кашкавал
20 г пармезан, по възможност прясно настърган
1-2 скилидки чесън
1-2 клонки свеж майоран или 1-2 щипки сух
индийско орехче
сол и прясно смлян черен пипер
2 ч.л. пшенично нишесте
половин лимон
  • обелените картофи нарежете на колела с дебелина 2-3 мм и ги пуснете в кипяща посолена вода да се варят 6-8 минути (или 10 - зависи от сорта и това колко тънко са нарязани), след това ги оставете в гевгир да се отцедят
  • в част от маслото задушете наситнения чесън, прибавете щипка индийско орехче, сол, черен пипер, млякото с размитото нишесте; разбъркайте и оставете да поври няколко минути
  • междувременно нарежете и ябълките на тънки колелца - около 3-4 мм , напръскайте ги леко с прясно изцеден лимонов сок, отстранете сърцевината там, където има семена
  • намаслете с останалото масло огнеупорна тава, наредете керемидообразно ябълките и картофите, посолете ги леко, подпъхнете между тях резените пуешко филе, сгънати на две; добавете накъсаните листенца майоран, разпределете равномерно млечната смес отгоре
  • настържете кашкавала наедро и поръсете всичко, като за повече аромат и хрупкава коричка, накрая завършите с пармезана
  • сложете в леко загрята фурна и печете на 180 градуса около 20 минути
  • сервира се топъл


адаптирана рецепта от Bild der Frau

15 коментара:

  1. Диди,
    рецепта като за списание -
    свежа, колоритна, изкушаваща и
    представена с красиви снимки!
    Сърдечен поздрав и хубав ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  2. Снимките са убийствени, цветовете много свежи, а рецептата привлекателна! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  3. Диана,LaMartinia,благодаря ви,много ме зарадвахте!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесни снимки! С какъв апарат снимаш? :-) Много ми допада, че са изключително светли и с приятни, топли цветове. Аз имам голям проблем със светлината, понеже в малката ми кухня трудно достига естествена светлина.

    Харесва ми и ястието - свежо, леко, неустоимо вкусно :-)

    Хубава, спокойна и уснихната неделя, Диди :-)

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря, Ирина!Радвам се,че ти допада ястието.Относно светлината, не мога да се оплача - почти цялата южна стена на кухнята е стъкло,но лятото не знам как ще снимам- цял ден блести слънце.Използвам Panasonic DMC-G1K,но това е временно,занапред ще видим....
    Поздрави!:)
    ...пожелавам ти след време една просторна и светла кухня!Заслужаваш.

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасна рецепта и още по- прекрасни снимки, Диди :)
    Обичам ястие с плодове.

    Поздрави :))

    ОтговорИзтриване
  7. Нищо ново ням ада кажа за рецептата и снимката, Диди, момичетата преди мен са го казали. Подкрепям с две ръце и те приветствам за ентусиазма и красивия начин, по който ни представяш твоите рецепти!
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Пепи,много мило от твоя страна!Благодаря за мнението,важно е за мен!
    Спорна седмица ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  9. Чудесни снимки и страшно свежа, интересна рецепта!
    Впечатлена съм от комбинацията на ябълки и картофи и съм доста склонна да пробвам..

    Хубава, свежа и спорна нова седмица, Диди :-)

    ОтговорИзтриване
  10. Диди, напълно съм съгласна с Диана, запленяващи снимки и много колоритна и апетитна рецепта! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  11. Диди, направих гратин-а и много ми хареса.
    Бих сложила малко синьо сиренце за закачка с ябълките. А те придават съвсем различен вкус на ястието :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Дани,радвам се,че одобряваш!Синьото сирене е чудесна идея.Редовно правя друг,който е с няколко вида сирена и за тук не съм се сетила:)

    ОтговорИзтриване
  13. Понеже съм нов в кухнята може ли да попитам откъде се купува майоран...доколкото разбрах е растение :)Мерси!

    ОтговорИзтриване
  14. Здравейте!
    Свеж майоран може да се намери( но не винаги) в някои от големите хранителни вериги, които зареждат разнообразни пресни подправки. Аз съм купувала от Пикадили. Има го и изсушен - при пакетираните сухи подправки.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване