21.3.12

чийзкейк_Орео_мъфини - една идея # 3



трудно е да се каже кой е най-вкусния чийзкейк при огромното разнообразие от рецепти, но този със сигурност е един от най-бързите и лесни в категорията  "с блат и печене"....


не съм фен на фабричните бисквити, включително Орео (скоро предстои рецепта за домашни) , но не мога да отрека, че идеята за мини чийзкейковете е изключително сполучлива


подреждате хартиените капсули, после бисквитите, крема се забърква за колко? - има няма  5 минути, пече се за по-малко от 30.
бананите са по желание.....

има и бонус - долната бисквитка остава хрупкава :)

Cheesecake Oreo muffins - recipe in English


чийзкейк-Орео-мъфини
10-11 броя

14-15 броя бисквити Орео
230 г крем сирене, стайна температура
60 г захар
ванилия, каквато използвате
1 яйце, L размер и на стайна температура
60 г заквасена сметана, стайна температура
сол на върха на ножа ( по-малко от щипка)

Стандартни форми за мъфини се застилат с хартиени капсули, като във всяка се поставя по една бисквита.Три бисквити се отлепят, отстранява се крема, останалото се начупва на дребни парчета. Крем сиренето се разбива на средна скорост с ел. миксер, докато стане гладко, добавя се захарта и ванилията, разбиването продължава до смесването им. След това се прибавя яйцето, сметаната и солта, всичко се разбърква до хомогенност. Слагат се начупените бисквити и внимателно се разбърква със шпатула. Сместа се разпределя във формите, като се запълват почти до ръба. Пече се 22 минути в предварително загрята до 135 градуса фурна. Фурната се изключва, мъфините се оставят в нея на отворена врата 3-4 минути, след което се охлаждат върху решетка. Като се стегнат малко се изваждат от формите, за да не поема хартията кондензиралата пара, която е по стените им ( изваждането ще е по-лесно и в по-ранен стадий, ако се използват индивидуални форми - силиконови или шоли за крем карамел) . След като достигнат стайна температура се поставят в хладилника да се охладят за около 4 часа или през нощта.

Опция - на цялото количество или част от него добавете парче банан върху бисквитата, преди полагането на крема.

ПП. При използване на българско Крема сирене е възможно да се наложи леко увеличаване на захарта, ако е прекалено добавената в него сол - например до 70 г.

 При повече от един ден престой долната бисквита също поема влага и не е толкова хрупкава.

Адаптирана рецепта от Martha Stewart`s Cupcakes cookbook  чрез Handle the heat


24 коментара:

  1. Страхотна рецепта, изглежда лесно, вкусно и убийствено красиво!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Много хубави снимки и бърза рецепта, Диди!
    Сигурна съм, че и на вкус са страхотни!
    Честита пролет! Слънчева и изпълнена с усмивки да ти е!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесна идея ми даваш! Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  4. Винаги оригинално!!!!

    Фен съм на лесните и ефектни рецепти, както и на крафт хартията!
    Каква марка крем сирене?яна

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотна идея Диди, ще се възползвам :).
    Честита пролет :)

    ОтговорИзтриване
  6. И аз съм фен на такива бързи рецепти. Още повече, когато изглеждат толкова неустоимо! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Със сигурност децата ти са се побъркали от кеф!Щом и аз така се почувствах на 44!Като щастливо хлапе!Страхотна си!

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотна идея! Гениална е! Много обичам съчетанието между чийз-кейк и шоколад, а с банан... ще стане върхът!

    ОтговорИзтриване
  9. Яна, с хубаво сирене е най-добре - Филаделфия например(но не Лайт варианта).С българско Крема сирене също става приемливо - това с опаковката от едно време. Само че българското ми се видя доста солено за разлика от друг път, защото не взимам често. Така че при него май трябва да се поувеличи захарта - ще изпробвам тези дни и ще редактирам текста в рецептата.

    Ваня, Пепи, Суха Мащерка, Марияна, благодаря ви! Гуинет, бързите и ефектни рецепти и мен винаги ме привличат:)

    Йоли, те малките ще се радват и само на бисквитите, защото не им давам много-много. Иначе малката като опита кейкчетата каза, че са страхотни, а на снимката, която беше видяла преди това - че изглеждали "гадни", та явно не са ми убедителни фотосите, какво да се прави :)

    al, и аз това си помислих като ги видях за пръв път - гениална идея и както винаги в такива случаи - всичко е много просто и лесно.

    Честита пролет и на вас! Хубава и топла!

    ОтговорИзтриване
  10. Диди, чудесна идея!
    И много подходящо след по-дълга /обилна/
    вечеря!
    Честита пролет и много слънце в душата ти!

    ОтговорИзтриване
  11. Тези бисквитки ги недолюбвам, но тук изглеждат тъкмо на място!Чудни снимки, Диди!

    ОтговорИзтриване
  12. Страхотна идея, със сигурност ще я реализилам скоро!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Диди, това са моите "мъфини" :) Обожавам бисквитите "Орео" (барабар с цялата им химия вътре), плюс чийзкейк, просто стават неустоими. Май ще ги пробвам още този уикедн, и без това имам една кутия крем-сирене в хладиника :)
    Поздрави и хубав край на седмицата!

    ОтговорИзтриване
  14. Диди, и тази идейка е чудесна! Но най - ме радва дизайна на фотосите!!!

    ОтговорИзтриване
  15. Eхааа, страхотна идея, благодаря за рецептата! И без това децата постоянно ме врънкат за тези бисквитки, ето един още по-вкусен вариант за тяхното поднасяне!
    Хубав, слънчев и усмихнат пролетен ден ти желая, Диди!

    ОтговорИзтриване
  16. Диди,десерта разбира се страшно много ми допада,защото съм любител на чийза и то точно в този вариант-печен!
    С орео и аз правих ,но ги поизтървах при печенето,докато ти си ги направила перфектно-сочни и много кремести.
    Идеята за бананче я приветствам,а композицията на снимките е невероятно идейна,особено първата с рисуваната виличка :))!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  17. мерси за чудесните отзиви, много ме радват!
    Поздрави за всички!
    :)

    ОтговорИзтриване
  18. wow i wish this was in english so i could make them!

    ОтговорИзтриване
  19. Wait a minute where am I.

    ОтговорИзтриване
  20. halliehilton, you can find a recipe in English in my post - right after the last photo...

    ОтговорИзтриване
  21. Тук беше обещана рецепта за домашни бисквити - пропуснала ли съм я или още я няма?Яна

    ОтговорИзтриване
  22. Neshto ne se poluchi pri men, navqrno ot pechkata mi (starichka e) ili ot krema sireneto. Vie kakvo krema sirene izpolzvahte ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      използвам Филаделфия,би трябвало да се спази температурата и времето за печене.По принцип рецептата не е капризна, получават се сполучливо.

      Изтриване
  23. На мен лично изобщо не ми допаднаха, но семейството полудя по тях и ме молят да ги правя, така че препоръчвам!

    ОтговорИзтриване